پيام رييس سومين كنفرانس بين‌المللی روابط عمومی ايران/ عملگرايی و پايان دوره حرمتداری

در جهان امروز علم روابط عمومي ابعادي غول‌آسا پيدا كرده است. تاثير اين حرفه جذاب در روابط اقتصادي، تحولات بازار، ايجاد اعتماد و مسئوليت اجتماعي، مديريت شهرت، تصويرسازي و عملگرايي به عنوان اولويت‌ها و مولفه‌هاي اصلي «روابط عمومي بين‌المللي» غيرقابل كتمان است.

ايران به عنوان يكي از اعضاي اصلي جامعه جهاني نيازمند است تا با گام‌هايي شتابان، خود را به قافله گريزان تحولات علم روابط عمومي در عرصه جهان برساند، روابط عمومي در ايران، عليرغم جواني و تنگناها و نارسايي‌ها و سوءاستفاده‌هاي فراوان دیگر، پويايي و جسارت علمي و عملي خود را نشان داده است. اعتماد به نفس موجود در دست‌اندركاران حرفه روابط عمومي، نشانگر خودشناسي عميق از توانايي‌هاي موجود در ميان اين جامعه است.

سومين كنفرانس بين‌المللي روابط عمومي ايران كه با شعار «مرا مشاركت بده، من مي‌توانم» در تاريخ 24 و 25 آبان ماه 1385 در سالن همايش‌هاي بين‌المللي المپيك برگزار مي‌شود، به عنوان نخستين حركت جدي در اين زمينه پس از 55 سال تاسيس نخستين واحد روابط عمومي در شركت ملي نفت ايران يك فرصت استثنايي براي متخصصان روابط عمومي و جوامع مرتبط با اين تحولات با توجه به پتانسيل‌هاي بسيار قوي اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و گردشگري است.

همچنين حضور چهر‌ه‌هاي مشهور روابط عمومي جهان و كارآفرينان موفق عرصه‌هاي اقتصادي ايران در كنار استادان و دست‌اندركاران اين حرفه و فن، موقعيتي را فراهم مي‌كند كه مطمئنا براي علاقه‌مندان مي‌تواند يك فرصت استثنايي، ‌دلپذير و دلنشين باشد و بدون شك، ثمرات آن تا سال‌هاي سال نصيب دست‌اندركاران اين حرفه و ساير علاقه‌مندان و حرفه‌هاي مرتبط و در نهايت، همه ذينفعان و مردم خواهد شد.

دبيرخانه دائمي كنفرانس اميدوار است با پيگيري اهداف تعالي بخش روابط عمومي و اولويت‌هاي اصلي امروز روابط عمومي جهان مانند: كمك به نهادينه كردن فرهنگ عملگرايي، تقويت و توزيع مسئوليت‌پذيري گروهي و اجتماعي و اخلاقي، فاش ساختن تضاد منافع، وفاداري به قانون، عمل به شيوه‌هاي حرفه‌اي، ترويج روابط عمومي به عنوان نوعي وكالت و فاصله گرفتن از فعاليت‌هاي روزمره و ترويج‌هاي ارتباطي صرف، شناسايي ايده‌ها و محصولات و خدمات، ارتقاي جايگاه ارباب رجوع، ايجاد بدنه علمي، بهبود درك عمومي از فعاليت‌هاي حرفه‌اي روابط عمومي و تقويت اعتبار آن، تصويرسازي مثبت از ايران و كمك به پابرجايي آن، متعادل كردن حقوق خصوصي افراد و سازمان‌ها، گسترش تعهدات و مسئوليت‌هاي روابط عمومي در کنار احترام به منافع عمومي، طرح مجدد ارزش‌هاي روابط عمومي، پذيرش آگاهي ذینفعان به عنوان يك اصل و ممیزه ویژه و در نهايت، كسب اعتماد مردم، گام‌هاي اساسي و بلندي بردارد.

مهدي باقريان
رييس كنفرانس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *