جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور دومین جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • اجلاس ملی مديران روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران – 1401
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
    • تاریخ روابط‌عمومی
    • استانداردهای روابط‌عمومی
    • روابط‌عمومی الکترونیک
    • پیشکسوتان روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات
    • تبلیغات و بازاریابی
    • تجارت و کسب‌وکار
    • بانکداری
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

چشم اندازهای رسانه‌ای در حال تغییر: نکات اثبات شده برای تعامل با خبرنگاران و اثرگذاران کلیدی

خلاصه مقاله:
چشم اندازهای رسانه‌ای در حال تغییر: نکات اثبات شده برای تعامل با خبرنگاران و اثرگذاران کلیدی

دكتر یونس شکرخواه
عضوهيات علمي دانشكده مطالعات جهان
رئيس موسسه مطالعات اروپا و آمريكاي شمالي – دانشگاه تهران

چشم انداز جهانی تحولات روابط عمومی‌در حوزه دیجیتال عنوان اصلي یازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی‌ایران را به خود اختصاص داده است.

اين نوشتار از مدخل روابط رسانه‌اي ديجيتال محور “چشم اندازهای رسانه‌ای در حال تغییر: نکات اثبات شده برای تعامل با خبرنگاران و اثرگذاران کلیدی” را انتخاب كرده و به آن مي‌پردازد.

در اين مبحث بر اساس موضوع مورد انتخاب، ابتدا به چشم‌انداز جهان ديجيتال معاصر پرداخته مي‌شود و سپس تحولات رسانه‌اي در بستر اين چشم‌انداز ديجيتال – كه مي‌توان از آن با عنوان جامعه اطلاعاتي (Information Society) ياد كرد – طرف توجه خواهد گرفت.

آنچه در اين بحث در چارچوب “نکات اثبات شده برای تعامل با خبرنگاران و اثرگذاران کلیدی” دنبال مي‌شود در واقع مفروض گرفتن فرايندي است كه از همين تحولات جهان ديجيتال ونيز از نوع رويكرد جامعه اطلاعاتي به آن ناشي مي‌شود.

نگارنده در اجلاس‌هاي سال‌هاي 2003 (اجلاس جهاني سران درباره جامعه اطلاعاتي – ژنو) (WSIS -Geneva)، 2005 (اجلاس جهاني سران درباره جامعه اطلاعاتي – تونس) (WSIS -Tunis) و نشست‌هاي فيزيكي 2014 در ژنو در مقرهاي اتحاديه بين‌المللي ارتباطات دوربرد (ITU) و سازمان جهاني مالكيت معنوي (WIPO) كه به رویدادهاي سطح بالای وسیس+ ۱۰ معروف شده است The WSIS+10 High-Level Events)) به عنوان عضو هيات ايران حضور داشته و در جريان مفهوم سازي و واژگان سازي براي قطعنامه‌هاي نهايي بوده‌ام.

نگاه من در اين نوشتار در مسير ترسيم جهان ديجيتال؛ از نوع نظرات شخصي و مبتني بر حضور فيزيكي و تجربه شخصي است كه به 4 سند مصوب سران جهان (2005-2003) و دو سند تازه و نهايي شده كارشناسان كه در انتظار تصويب سران است (2014)، متكي خواهد بود.

در اين مسير تلاش خواهد شد تا نوع ترسيم جهان رسانه‌اي مبتني بر استناد مورد تصويب سران جهان (2014-2003) باشد و انتظارات متصور از آن نيز بر همين مصوبات پيش گفته معطوف شود.

در عين حال آنچه در اين نوشتار ترسيم مي‌شود عملا دستمايه تصميم سازي براي روابط عمومي‌ها خواهد بود.

به ديگر سخن آنچه ارائه مي‌شود تصويري است از دنياي واقعي در آينه اسناد جامعه اطلاعاتي و به اين ترتيب اين روابط عمومي‌ها هستند كه بايد رفتار خود را بر اساس توقعات اسناد مورد ارزيابي و حتي بازبيني قرار دهند.

اين نكته بايد تصريح شود كه آنچه در بخش “نکات اثبات شده برای تعامل با خبرنگاران و اثرگذاران کلیدی” ارائه مي‌شود نيز مبتني بر توقعات اسناد از رسانه‌هاست.

در اين بخش نيز آنچه ارائه مي‌شود ترسيم جهان رسانه‌اي در درون دنياي ديجيتال يا همان جامعه اطلاعاتي است در اين بخش نشان داده خواهد شد كه روابط عمومي‌ها بدون داشتن اين نقشه راه كه مبتني بر مناسبات رسانه‌ها و جامعه اطلاعاتي است قادر به ايفاي نقش خود نخواهند بود و براي اينكه از موقعيت تماشاگر و ناظر خارج شوند بايد ملاحظات استاد پيش گفته را به مثابه راهنماي عمل مرور كرده و به كار گيرند.

در اين نوشتار مشخص خواهد شد كه جامعه اطلاعاتي به نقش كلاسيك روابط عمومي‌ها ديگر توجه نخواهد كرد و در واقع به روابط عمومي‌ها هم به مثابه رسانه خواهد نگريست و نه به عنوان نگهبان نهادهايي كه بايد به هر طريق حمايت و حفاظت شوند.

همنچنين در اين نوشتار نشان داده خواهد شد كه روابط عمومي مدرن چاره‌اي ندارد جز اينكه ماموريت خود را از درون بينش و نقشه عمل جامعه اطلاعاتي استخراج كند.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی‌ایران (شارا)

برچسب ها: چشم اندازهای رسانه‌ایکنفرانس بین المللی روابط عمومی ایرانيونس شكرخواهیازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • کلیپ معرفی دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران

    299 بازدید

  • علی اکبر جلالی: روابط‌عمومی‌ها جزء لاینفک زندگی اجتماعی و روزمره هستند

    149 بازدید

  • فراخوان یازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران

    143 بازدید

  • يازدهمين كنفرانس بين المللی روابط عمومی ايران در روزنامه آسيا

    98 بازدید

  • يازدهمين كنفرانس بين‌المللی روابط‌عمومی ايران در روزنامه شرق

    114 بازدید

  • یازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برگزار می شود

    140 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

فراخوان بیست و دومین دوره «جوایز صنعت روابط‌عمومی ایران»

فرخوان نخستین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

روابط‌عمومی‌؛ پاشنه آشیل تعطیلات نوروز

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت