گزارش برگزاری هفتمين کنفرانس بين المللی روابط عمومی ايران
گام هفتم برداشته شد:
گزارش برگزاری هفتمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران
9-8 آبان 1390
موسسه کارگزار روابط عمومی
|
مدخل
شرکت فعال و حضور چشمگير کارگزاران روابط عمومي در کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران، نمايانگر تداوم پويايي و اهميت جايگاه روابط عمومي و گسترش فعاليتهاي اين صنعت و توسعه دامنه بکارگيري امکانات فناوري در عرصههاي مختلف روابط عمومي است. ارتقاي سطح کيفي مقالات و حضور فعال اساتيد و دانشگاههاي معتبر کشور در کنار حضور فعال مديران و کارشناسان روابط عمومي از نکات بارز و قابل توجه کنفرانس بين المللي روابط عمومي است. اين ميزان حضور در هفت سال گدشته با وجود تمامي دشواريها کمتر قابل پيش بيني بود. نظرات مثبت و منفي اغلب شرکت کنندگان خود بيانگر رشد کيفي برنامههاي کنفرانس است و در عين حال از کاستيها و کمبودهاي برنامه و انتقاداتي که مدنظر داشتند با علاقمندي صحبت مي کردند. بارزترين بازخورهاي مثبت به ارتقاي سطح کيفي مقالات، افزايش پانلهاي تخصصي، سطح کيفي سخنرانان مدعو، گسترش فضاي نقادي و پرسش و پاسخ و بهبود کيفي اجرايي آن مربوط است. در کنار بهبود کيفي مقالات ارايه شده، انتقاداتي نيز به محتواي برخي مقالات ارايه شده از سوي حاضرين وارد گرديد که ضرورت اعمال حساسيت بيشتر در کنفرانسهاي آينده را گوشزد مي نمود. برخي نيز از ضرورت توجه به مواردي که در اين کنفرانس ديده نشده و يا کم توجه شده بود ابراز نارضايتي مي کردند. به عنوان مثال پانلهاي موضوعات کاربردي بيشتري را درخواست مي نمودند و يا علاقمند بودند که موضوعات خاصي که در اين کنفرانس ديده نشده بود مطرح شوند. در کنفرانس هفتم اين موضوع مورد توجه برگزارکنندگان قرار گرفت. در عين حال به طور طبيعي اختلاف سليقهها هم جلب نظر مي نمود. به اين ترتيب که برخي سخنرانان که به شدت مورد توجه تشويق قرار مي گرفتند، از نظر گروهي ديگر از شرکت کنندگان در اولويتهاي پايين تري ارزيابي مي گرديد. همين اتفاق در مورد سايرين هم مصداق داشت. يکي از فرصتهاي ارزنده کنفرانس، بهره گيري از نقطه نظرات و پيشنهادات سازنده اي است که با علاقمندي ازسوي شرکت کنندگان ارايه گرديد. مديران و کارشناسان روابط عمومي سازمانها و نهادها و به ويژه اساتيد و دانشجويان پرتلاش کشور برگزار کنندگان را با موجي از نقطه نظرات ارزشمند خود مواجه ساختند. هرچند که برخي از آنها در نظر اول و حداقل کوتاه مدت خارج از توان اين کنفرانس به نظر مي رسيد ولي بسياري از آنها براي ارزيابي و استفاده در آينده ثبت گرديد. |
مراسم افتتاحيه
مهدي باقريان دبيرکل کنفرانس در مراسم افتتاحيه طي سخناني با اشاره به موضوع هفتمين کنفرانس، روابط رسانه اي و دگرگونيها و چالشهاي فراروي روابط عموميها در ارتباط با رسانهها را از موضوعات جدي و بحث برانگيز عنوان کرد و افزود: در کنفرانس هفتم ارائه راهکارها، نظرات ارايه شده و بررسي شيوههاي دستيابي به تعامل ميان روابط عموميها و رسانهها به عنوان دو کانون اصلي نظام اطلاع رساني مطمح نظر قرار گرفته است.
دبير کل هفتمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران با بيان اين که کميته علمي کنفرانس با حضور مديران گروههاي ارتباطات دانشگاههاي مطرح کشور در حوزه علوم ارتباطات و روابط عمومي تشکيل شده است، خاطر نشان ساخت: هفتمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران بستر مناسبي براي بحث و تبادل نظر درباره عوامل فلسفي، تحليلي و عملکردي تئوري ارتباطات رسانه اي فراهم کرده است.
باقريان در بخش ديگري از سخنان خود به تهيه و توليد نما آهنگهاي آموزشي، معرفي فيلمهاي مطرح جهان با موضوع روابط عمومي در رسانهها با عنوان “روابط عمومي بر پرده نقره اي سينما”، پخش کليپ بيداري اسلامي و همچنين تهيه و توليد هفت کليپ آموزشي در ارتباط با وظايف هفت گانه روابط عمومي در جهان را از ديگر بخشهاي کنفرانس عنوان کرد که براي نخستين بار عرضه مي شود.
کنفرانس هفتم در حوزه مسايل کاربردي مورد نياز روابط عموميها گام برداشته است
دکتر «حسن بشير» دبير کميته علمي هفتمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران برنامه ريزي و حرکت کميته علمي را با هدف پرداختن به مسايل کاربردي مورد نياز روابط عمومي عنوان کرد.
دبير کميته علمي هفتمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران با اشاره به موضوع کنفرانس هفتم گفت: ارايه راهکارهاي عملي و دستيابي به شيوههاي برقراري روابط رسانه اي تعامل محور از رويکردهاي اصلي کنفرانس هفتم است.
وي افزود: روابط ميان رسانهها و روابط عمومي همواره دچار نوعي سردرگمي و حاکميت فضاي رقابتي بود و کنفرانس مي کوشد تا تعامل و همکاري و راههاي رسيدن به آن را ميان دو نهاد مهم جامعه تبيين و تشريح کند.
دکتر بشير از انتشار دوفصلنامه روابط عمومي الکترونيک خبر داد و در اين باره گفت: انتشار دوفصلنامه روابط عمومي الکترونيک که در کنفرانس سال گذشته قول آن داده شده، در اين کنفرانس تحقق يافته و تلاش کميته علمي بر اين مبنا قرار گرفت که اين دوفصلنامه را به نشريه اي علمي- ترويجي تبديل کند.
پيام اتحاديه جهاني روابط عمومي به کنفرانس
اتحاديه جهاني مديريت ارتباطات و روابط عمومي پيام خود را توسط “دانيل تيش” رييس اتحاديه، به هفتمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران اعلام داشت.
دانيل تيش رييس اتحاديه جهاني مديريت ارتباطات و روابط عمومي به نمايندگي از اتحاديه، در پيامي با اشاره به اين که عصر حاضر، دوران فرصتهاي پيش بيني نشده است، نياز به روابط عمومي را در بهبود اوضاع اقتصادي، آزادي سياسي، پيشرفت فني و عدالت اجتماعي در بالاترين حد و اندازه خود دانست. در اين پيام آمده است:
اينجانب به نمايندگي از اتحاديه جهاني مديريت ارتباطات و روابط عمومي به برگزارکنندگان هفتمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران و موسسه کارگزار روابط عمومي درود مي فرستم.
به عنوان ارتباطگر، در دوراني مملو از تغييرات پيش بيني نشده به سر مي بريم. ما شاهد افزايش چشمگير در حجم و سرعت ارتباطات و تمرکززدايي در قدرت ارتباطات هستيم. ما با مخاطباني روبرو هستيم که به دنبال شفافيت و دخالت بيشتر هستند.
دوران ما همچنين دوران فرصتهاي پيش بيني نشده است. براي رسيدن به بهبود اقتصادي، پيشرفت فني و عدالت اجتماعي، تاکنون به اين اندازه به روابط عمومي نياز نبوده است.
اين فضاي چالش، تغيير و فرصت است که به سودمندي کنفرانس شما مي افزايد. همکاري بين المللي ميان ارتباط گران نه فقط براي برداشتن موانع ميان مردم و ملتها بلکه براي به اشتراک گذاردن شيوههاي برتر که از ما ارتباط گران هوشمندتر مي سازد، ضروري است.
اتحاديه جهاني بر اين باور است ضمن اين که هر کشور فرهنگ ارتباطات مخصوص به خود را داراست، اصول جهاني وجود دارد که ارتباطگران را در هر کجاي دنيا که باشند به يکديگر پيوند مي دهد. افتخار مي کنيم که بخشي از اين گفتگوي حائز اهميت جهاني هستيم و دست دوستي به سوي تمام متعهدان در اين حوزه دراز مي کنيم.
لطفا بهترين آرزوهاي مرا براي داشتن کنفرانسي انگيزه بخش و به يادماندني بپذيريد.
ضرورت تدوين آيين نامه اجرايي حقوق متقابل رسانه و روابط عمومي
رييس دانشكده حقوق دانشگاه امام صادق (ع) بر ضرورت تدوين قانون و آيين نامه كامل و جامع براي اجراي حقوق و تكاليف متقابل رسانهها و روابط عموميها تاكيد كرد.
محسن اسماعيلي در هفتمين كنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران گفت: اين قانون يا آيين نامه بايد ضمانت اجرايي كافي داشته باشد.
وي افزود: رسانهها به عنوان نمايندگان مردم و روابط عموميها به عنوان نمايندگان سازمان و نهادهاي عمومي داراي روابط تنگاتنگي بوده و يكديگر را تكميل و معني مي كنند.
وي تبيين حقوق و تكاليف متقابل روابط عموميها و مردم را با اهميت دانست و گفت: خبرنگاران و رسانهها به نمايندگي از سوي مردم عهده دار كسب و انتشار اطلاعات هستند.
وي تصريح كرد: به منظور تدوين آيين نامه اجرايي حقوق متقابل رسانه و روابط عمومي اصولي بنيادي بايد رعايت شود از جمله اينكه توان انساني و امكانات روابط عموميها بايد متناسب با جايگاه و كاركردها، پيش بيني و تقويت شود.
به گفته اسماعيلي، در همين راستا خبرنگاران رسانهها نيز با تخصص و صداقتي كه دارند مي توانند به طور جدي ضامن گردش آزاد اطلاعات شوند.
دكتر اسماعيلي گفت: دسترسي مردم به اطلاعات يكي از حقوق اساسي آنهاست و هر كس ميتواند چه به صورت جستجو يا دريافت و يا انتشار از اين اطلاعات استفاده كند.
وي افزود: اما آنچه كه دغدغه كساني است كه در حوزة روابط عمومي، اطلاعات و ارتباط با علم حقوق فعال هستند چگونگي اجرايي كردن و اعمال دسترسي مردم به اطلاعات است و با ارتباط ميان رسانهها و روابط عموميها اين امر ميسر خواهد شد.
اسماعيلي گفت: در هر سازمان و نهادي بايد بخشي به عنوان روابط عمومي در نظر گرفته شود تا تمامي اطلاعات آن نهادها در اختيارشان قرار گيرد و از سويي ديگر اين روابطعموميها با نمايندگان حرفهاي مردم كه خبرنگارانند ارتباط داشته باشند.
وی در پایان گفت: اگر مديران ما هزينهاي را که امروزه براي تبليغات صرف ميکنند براي روابط عموميصرف کنند، مطمئن باشند نتيجه بهتري ميگيرند. به نظر من بازتعريف نسبت روابطعمومي و تبليغات امري ضروري است و نبايد هنر روابطعمومي فداي صنعت تبليغات و بازاريابي شود.
روابط عموميها در رسانهها اعتماد سازي مي کنند
عضو موسسه روابط عمومي استراليا از سخنرانان هفتمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران معتقد است: روابط عموميها در رسانهها مي توانند ديدگاههاي خود را مطرح کنند و اعتماد مردم را حفظ کنند.
دکتر توني جيکس ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: در هفتمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران، ما چگونگي استفاده از رسانهها را در ابعاد مختلف به ويژه براي جلوگيري از بحران مورد نظر قرار داديم.
وي افزود: روابط عموميها در روابط رسانه اي خود ملاحظاتي را بايد مورد نظر قرار دهند تا مسايل به ظاهر عادي به بحران تبديل نشوند و شدت و اعتماد مردم به خود را حفظ کنند.
دکتر توني جيکس با بيان اين که رسانههاي جمعي همواره بحران را رويدادي مخرب و غيرقابل پيش بيني دانسته اند تصريح کرد: با وجود چنين ديدگاهي پژوهشهاي اخير نشان داده است که اين ديدگاهها بسيار محدود و تنگ نظرانه است.
استاد دانشگاه سوئين برن استراليا با تاکيد بر تمرکز روابط عموميها بر مرحله پيش از بروز بحران خاطر نشان کرد: رويکرهاي جديدي مطرح شده است که در حال فراگيري است و آن اين که دو مرحله پيش و بعد از بروز بحران براي مديريت بحران تعريف شده است.
عضو موسسه روابط عمومي استراليا گفت: پيش از بروز بحران، سازمانها فرصت دارند تا به مسايلي بپردازند که در صورت عدم رسيدگي، به بحران تبديل مي شوند و روابط عموميها با تکيه بر رسانهها مي توانند براي جلوگيري از بحران وارد عمل شوند و برنامههاي خود را به اطلاع مردم برسانند.
روابط عموميها و رسانهها نيازمند ارتباط با يکديگر هستند
سيد شهاب سيد محسني مدرس روابط عمومي و روزنامه نگاري گفت: نگاه صحيح و نحوه برقراري ارتباط ميان روابط عمومي و رسانهها که نيازمند ارتباط با يکديگر هستند، در تحقق اهداف و ماموريتهاي هر دو کانون نظام اطلاع رساني لازم است.
سيد شهاب سيد محسني از سخنرانان کنفرانس هفتم و عضو هيئت داوران جشنواره روابط عموميهاي برتر ايران، ضمن بيان اين مطلب افزود: بدون اغراق اکثر قضاوتها و برداشتهايي که از عملکرد سازمانها در سطح افکار عمومي متجلي است، ناشي از اخبار و تصاويري است که رسانهها از يک سازمان و موسسه ترسيم و انتشار داده اند.
وي با تاکيد بر اين که رسانهها از مهم ترين منابع کسب خبر و اطلاعات محسوب مي شوند خاطرنشان کرد: حتي اگر سازماني بخواهد از ارتباط با رسانهها پرهيز کند عملا ميسر نيست چرا که سازمانها به ابزاري موثر نظير رسانهها نياز دارند و از سوي ديگر رسانهها نيز به محتواي توليدي روابط عموميها براي ايفاي کارکردهاي مشترک خود به روابط عموميها نياز دارند.
سيد شهاب سيد محسني پاسخ روابط عموميها به اين سوال را که اجراي تکنيکهاي رسانه اي در يک روابط عمومي تا چه حد بر روي مخاطبان هدف سازمان، اثربخش بوده است، نشان دهنده موفقيت يا عدم موفقيت روابط رسانه اي سازمان قلمداد کرد و گفت: تغيير نگرش و رفتار منطبق با خواست و اهداف سازمان پس از برقراري ارتباط رسانه اي، مورد ارزيابي قرار مي گيرد تا اثربخش بودن روابط رسانه اي به شکل ملموس مشخص شود.
برنامه ريزي و مديريت پيشگيري از بحران رسانه اي
الهام شامرادي کارشناس ارشد تحقيق در علوم ارتباطات و کارشناس روابط عمومي شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران با ارايه مقاله برنامهريزي و مديريت پيشگيري از بحران رسانه اي آبگيري سدسيمره با مطالعه موردي بحران رسانهاي آبگيري سد سيوند، گفت: با مديريت و کنترل مسير اخبار منفي مي توان با تنوير رسانهها و به تبع آن افکار عمومي از بروز برجسته سازي سوژه در رسانهها جلوگيري کرده و نسبت به کنترل بحرانهاي رسانه اي اقدام کرد.
گزارش روابط عمومي
علي اکبر قاضي زاده استاد دانشگاه و روزنامهنگار پيشكسوت ايراني طي سخناني در اين کنفرانس گفت: نکته ظريف و مهم در گزارشهاي روابط عمومي، در مجموع و در هر متن، دادن آگاهيهاي لازم از عملکرد و علت وجودي سازمان بالاسري باشد. وظيفه گزارشگران روابط عمومي دادن آگاهي منظم، مستمر، درست و تکميل کننده از سازمان مادر است. پيداست رعايت چنين شرطي، به اين صورت در گزارشهاي مطبوعاتي الزامي نيست. پراکندگي خدمات و فعاليتها، آمار و ارقام محلي منطقهاي و ملي، توضيح هدفها و کارکردها، روشن کردن هدفها، بيان و تحليل مشکلاتي که در اجرا ممکن است براي مردم ايجاد شود، آشنا کردن مخاطبان با مشکلات فراروي سازمان و انگيزش مردم براي همدلي و همراهي با سازمان در بزنگاههاي ويژه از خصلتهاي هميشگي چنين گزارشهايي بايد در نظر گرفته شود.
وي افزود: ويژگي برجسته گزارشهاي روابط عمومي، پرهيز از چالش و ايجاد فضاي خردهگيري و توجه به نارساييها، نسبت به سازمان تابع و در اساس در برابر سازمانها و مؤسسههاي ديگر است. اين خصلت شايد برجستهترين تفاوت با گزارشهاي مطبوعاتي را نيز دربرگيرد. گزارش روابط عمومي با در نظر داشتن اين پرهيز در عين حال بايد قادر باشد در زمانهاي خاص و به شکلي حرفهاي و قابل کنترل در جامعه جريان بسازد و از آن به سود سازمان خودي بهره ببرد. اين کار نياز به مهارت حرفهاي مطلوب و قدرت اجرايي هوشمندانه دارد.
نمي توانيم جزيره اي دور افتاده در جهان IT باشيم
دکتر علي اکبر جلالي گفت: نگاه غلطي است اگر بخواهيم خود را جداي از جهاني که به مدد IT متصل به هم است قرار دهيم و نمي توانيم جزيره اي دور افتاده در جهان IT باشيم.
دکتر جلالي در دومين روز کنفرانس با اشاره به اينکه تبليغات وپيامدهاي يک سويه روابط عموميها بي اثر است گفت: در شبکههاي اجتماعي مخاطبان به مخاطبان اعتماد دارند و به دليل تحليل ارتباطات در شبکههاي اجتماعي روابط عموميها بايد نگاه خود را تغيير دهند.
عضو هيئت علمي دانشگاه علم وصنعت و پدر علم فناوري اطلاعات ايران با تاکيد بر ضرورت ورود به شبکههاي اجتماعي خاطر نشان کرد: من هرگز اعتقادي به اينترنت ملي ندارم و فرصتهاي رسا نه اي بسياري در شبکههاي اجتماعي براي روابط عموميهايي که بايد بطور دايناميک عمل کند وجود دارد و امروزه روابط عموميها بايد از اين فرصت استفاده کنند.
وي اشتراک گذاري نظرات، ساماندهي مخاطبان و گفت وگو با آنها را با ورود روابط عمومي به فضاي جديد رسانه اي ضروري دانست.
مديريت روابط رسانه اي نيازمند رويکردهاي نوآورانه است
ايلچول کيم استاد دانشگاه دونگوي جمهوري کره و از سخنرانان هفتمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران گفت: مديريت روابط رسانه اي زماني به طور کامل تحقق مي يابد که روابط عموميها با رويکردهاي نوآورانه و خلاقانه به موضوع نگاه کنند.
ايلچول کيم با بيان اين که روابط عموميها با تحول دوبعدي فرهنگي و ديجيتالي به تدريج آشنا مي شوند خاطرنشان کرد: رسانههاي جمعي قدرت خود را از دست مي دهند و رسانههاي غيرجمعي يا رسانههاي اجتماعي از طريق همگرايي و واگرايي به قدرت مي رسند.
وي افزود: فيس بوک در کمتر از 10 سال 600 ميليون عضو به دست آورده است و بعد از کشورهاي چين و هند، سومين کشور پرجمعيت دنيا محسوب مي شود.
استاد دانشگاه دونگوي جمهوري کره با اشاره به قالبهاي جديد پيام گفت: پيامها در حال حاضر به شکل مطلب يا خبر هستند که در قالب تصاوير متحرک ديداري و شنيداري تبديل شده است.
ايلچول کيم با تاکيد بر رويکردهاي خلاقانه و نوآورانه در توليدات محتوايي رسانهها تصريح کرد: روابط عموميها بايد بتوانند به اين پرسش پاسخ دهند که چگونه مي توان با وفق دادن پديدههاي در حال تغيير بازار، رسانه و پيام، نگاهي دوباره به مفهوم سنتي روابط عمومي داشته باشند.
وي اختلاف فرهنگي ميان جوامع شرق و غرب را در بروز انقلاب اطلاعات بازار، رسانه و پيام موثر دانست و اذعان داشت: بازار از لحاظ فيزيکي به آنلاين تبديل شده است و بسياري از مفاهيم بازاريابي يا بازار سنتي ديگر کاربردي ندارند.
استاد دانشگاه دونگوي جمهوري کره گفت: رشد و توسعه سريع رسانه ديجيتال به اين پديده شتاب مي دهد و نقش روابط عموميها در احياي فرهگ ملي و رسانه اجتماعي موثر، بسيار حياتي و تاثيرگذار خواهد بود.
مراسم اختتاميه
به قداست و اهميت عمل رسانه اي واقف باشيم
وزير دادگستري در هفتمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي، هوشياري و تعهد رسانه اي را عامل مهمي در جلوگيري از بروز آسيبهاي اجتماعي دانست.
سيد مرتضي بختياري وزير دادگستري در اين کنفرانس اظهار داشت: يكي از مشخصههاي جهان معاصر ذهينت رسانه اي است. بدين معنا كه افكار و رفتار عمومي تحت تاثير القاء امواج رسانه اي فراگير مي باشد و ذهنيتها، بي آنكه مواجهه مستقيم با اشياء و حوادث پيراموني داشته باشند با تفسيرها و تحليلهاي رسانه اي مواجه مي شوند و بر داوري در مورد وضعيتهاي مختلف سياسي، اجتماعي و اقتصادي مبادرت مي نمايند.
وي همچنين افزود: آنچه كه يك جامعه را از مواجهه با آسيبها مصون خواهد داشت، هوشياري و تعهد رسانه اي است. به عبارت ديگر اگرچه توسعه يك كشور نيازمند اطلاع رساني سنجيده و راه گشاست و در توليد انگيزه، كارايي و شفاف سازي عملكرد سطوح مختلف تاثير دارد اما آنچه كه موجب انسجام جامعه شده و باور عمومي را به رسانهها افزايش مي دهد هوشياري و تعهد رسانه اي است.
کسب رتبه اول جشنواره روابط عموميهاي برتر مرهون تلاش ارزشمند رسانههاست
رئيس هيات مديره و مديرعامل بانک سپه گفت: رسانهها به حق رکن چهارم دموکراسي محسوب مي شوند و نقش تعيين کننده اي در بستر سازي براي تحقق اهداف کلان کشور دارند.
دکتر رامين پاشايي فام اظهار داشت: حضور و فعاليت صحيح و اخلاق مدارانه رسانهها و تلاشگران اين حوزه بسيار ارزشمند است و بايد قدرداني شود.
روابط عمومیها باید در زمینه جلو گیری شکاف دیجیتال تلاش نمایند
یکی موضوعاتی که امروز از عصر ارتباطات و توسعه تکنولوژیهای اطلاعاتی با آن مواجه هستیم بحث شکاف دیجیتال در زمینه برخوداری یا عدم برخوداری از این تکنولوژیهاست، لذا پیشنهاد من به دست اندرکاران هفتمین کنفرانس روابط عمومیاین است که در نشستهای بعدی موضوع شکاف دیجیتال را به عنوان یک ضرورت دنبال کنند.
دکتر محبیان رییس هیات مدیره ومدیرعامل پست بانک در مراسم اختتامیه هفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران در سخنانی ضمن اعلام این مطلب گفت: شکاف دیجیتالی میتواند در ابعاد مختلف اطلاع یابی، اطلاع رسانی و میزان دسترسیها به فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطات میان مناطق برخوردار و غیر برخوردار بوجود بیاید.
تدوين منشور تعامل روابط عموميها و رسانهها
منشور تعامل روابط عموميها و رسانهها همزمان با هفتمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران که هشتم و نهم آبان ماه در مرکز همايشهاي بين المللي صدا و سيما به انجام رسيد، تدوين شد.
اين کنفرانس با محور قراردادن موضوع مسيريابي روابط رسانه اي ،دگرگونيها، چالشها و تاثير ضمن آسيب شناسي موضوع به تبيين راهکارهاي تعامل بيشتر ميان اين دو نهاد اصلي و موثر کانون نظام اطلاع رساني پرداخت و منشور تعامل روابط عموميها و رسانهها که براي تاييد و امضا در معرض ديد بيش از 700 نفر از مديران و کارشناسان شرکت کننده در کنفرانس قرار گرفت، با رويکرد اساسي در جهت تحقق الگوي پيشرفت اسلامي- ايراني تدوين شد تا بعنوان سندي راهبردي در اختيار مراکز تصميم گير و سياست گذار کشور قرار گيرد.
متن کامل منشور تعامل روابط عموميها و رسانهها به شرح زير است:
ما شرکت کنندگان در هفتمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران، با استعانت از خداوند متعال و ضمن تاکيد بر ضرورت تعامل هر چه بيشتر، وسيع تر و مؤثرتر روابط عموميها و رسانهها در سطح کشور، به عنوان بستري مناسب براي بهينه سازي و گسترش تعامل تمامي سازمانها، نهادها، شرکتها و مؤسسات مربوطه با جامعه اسلامي ايران، براي تحقق ارتباطات مفيد و عميق درراستاي تعالي کشور، توسعه انساني، برقراري اخلاق شايسته و ايجاد فضاي تعاملي هر چه بهتر درتمامي حوزههاي روابط عمومي، محورهاي ذيل را به عنوان منشور هفتمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران در سال 1390 مورد تاييد و تاکيد قرار مي دهيم:
- تعامل ميان روابط عموميها و رسانهها، يک رويکرد اساسي در جهت تحقق الگوي پيشرفت اسلامي- ايراني کشور بوده که بايد با جديت و تلاش هر چه بيشتر و مؤثرتر، مورد توجه قرار گيرد.
- با توجه به اهميت روز افزون نهادهاي روابط عمومي در ايجاد روابط بهينه ميان نظام اسلامي و مردم در سطوح مختلف، ضرورت حمايت دولت و مديران ارشد در حوزههاي مختلف رسمي و غير رسمي کشور مورد تاکيد قرار مي گيرد.
- تعامل و همکاري ميان رسانهها و روابط عموميها، براي انتقال به موقع، مؤثر و سريع اطلاعات و اخبار صحيح و مورد نياز مردم يکي از مهم ترين و ضروري ترين عوامل موفقيت براي کسب اعتمادسازي، ايجاد روابط صميمانه و نهادينه ساختن اخلاق متعالي رسانه اي است که بايد با جديت مورد پيگيري و اقدام قرار گيرد.
- با توجه به اينکه کارگزاران و کارشناسان روابط عموميها و رسانهها، عوامل تاثيرگذار در بالندگي و پيشرفت حوزههاي مختلف اطلاع رساني کشور مي باشند، ضرورت توجه هر چه بيشتر مديران و مسئولان حوزههاي مزبور به آموزش، پژوهش، توسعه، تحرک بيشتر و بالاخره ايجاد فضاي مناسب براي تحول هدفمند در ساختارها، شيوههاي ارتباطي، چگونگي تعامل و تفاهم مورد تاکيد قرار مي گيرد.
- بيداري اسلامي معاصر، اهميت توجه به پيام متعهد و قدرتمند، اطلاع رساني مناسب، فعاليت گسترده و اخلاق کارگزاران آگاه و با بصيرت و نيز طراحي و اجراي برنامههاي دقيق و عميق در حوزههاي مرتبط در جهان اسلام و سطح بين المللي را بر خانواده بزرگ روابط عموميها و رسانهها مورد تاکيد قرار داده که اين أمر بايد با جديت بيشتر و تلاش مضاعف تر تحقق يابد.
- توجه و تاکيد بر محتواي رسانه اي مفيد، پرهيز از تملق و گزافه گويي، دوري از سياه نمايي و منفي بافي، توجه عميق به اخلاق بلند اسلامي و ايراني، تعامل و همبستگي مداوم در حوزههاي نظري و عملي، تلاش خالصانه در خدمت به مردم و بالاخره فعاليت براي تعالي نظام اسلامي، بايد به عنوان خط مشي، برنامه عمل و هدف غائي تعامل روابط عموميها و رسانهها در سطح کشور تلقي شود.
- با توجه به اينکه کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران، جايگاه بلندي در ايجاد همبستگي و تعاون ميان تمامي اعضاي خانواده بزرگ روابط عموميها در سطح کشور دارد، ضروري است مديران ارشد، کارگزاران، کارشناسان و علاقه مندان به اين حوزه مهم ارتباطي نسبت به حمايت مؤثر و همه جانبه از دست اندرکاران و برگزار کنندگان کنفرانس، براي ايجاد فضاي علمي و کاربردي لازم در جهت انتقال تجربيات، همکاري و هماهنگي بيشتر در بالندگي و تعالي اين حوزه، تثبيت و تعميق اخلاق متعالي ارتباطي، توجه به تامين آموزشهاي ضروري و بالاخره تحقق «الگوي روابط عمومي اسلامي- ايراني» از هر گونه اقدام لازم دريغ نکنند.
مقالات برگزيده
– روزنامه نگاري شهروندي براي روابط عمومي الکترونيک تاليف دكتر علي اصغر كيا دانشيار و مدير گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي و محسن سلسله دانشجوي دکتراي علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي
– مقاله برنامهريزي و مديريت پيشگيري از بحران رسانه اي آبگيري سدسيمره با مطالعه موردي بحران رسانهاي آبگيري سد سيوند تاليف امير خنده جام کارشناس ارشد تحقيق در علوم ارتباطات و مدير کل روابط عمومي شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران، غلامحسين مقيمي کارشناس مديريت و مدير اداره ارتباط با رسانهها و انتشارات روابط عمومي شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران و الهام شامرادي کارشناس ارشد تحقيق در علوم ارتباطات و کارشناس روابط عمومي شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران
– زنجيره ارزش ارتباطات- مورد کاوي بورس اوراق بهادار تهران تالف دکتر محمد ابويي اردکان عضو هيئت علمي دانشکده مديريت دانشگاه تهران و زهرا واحد کارشناس ارشد مديريت رسانه دانشگاه تهران.
– نقش رسانه و فناوري اطلاعات در توسعه پايدار گردشگري، عنوان مقاله اي است تاليف مهدي جمالي نژاد دانشجوي دکتري جغرافيا و برنامه ريزي شهري دانشگاه اصفهان و جعفر کريمي کارشناس ارشد جغرافيا و برنامه ريزي توريسم
– سواد رسانه اي تالف عنايت داودي مدرس روابط عمومي دانشگاه جامع علمي کاربردي
– رسانه جزيره اي ناشناخته در جهان صادرات تالف سيدرضا قنديلي کارشناس ارشد نمايشگاه بين المللي مشهد
ويژه نامه کنفرانس
ويزه نامه 104 صفحه اي هفتمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران، حاوي خلاصه مقالات برگزيده، سخنرانيها، ديدگاهها، گزارش کامل جشنواره روابط عمومي برتر کشور و آخرين مقالات ترجمه شده توسط موسسه کارگزار روابط عمومي منتشر شد.
در اين ويزه نامه علاوه بر معرفي کامل اهداف، موضوعات و ارکان هفتمين کنفرانس، گفت و گو با دبير کل، اعضاي کميته علمي و اجرايي، سخنرانان داخلي وخارجي انجام شده است.
همچنين ديدگاهها، يادداشتها و معرفي آخرين کتابهاي منتشرشده در حوزه روابط عمومي با عنوان کتابخانه و معرفي آثاربرتر و نظرات هيئت داوران جشنواره روابط عمومي برتر کشورو ساير مطالب مورد نياز روابط عموميهاي کشور درج شده است.
ويزه نامه هفتمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران بصورت چهاررنگ و با کاغذ گلاسه بعنوان مرجعي براي پاسخگويي به نيازهاي اطلاعاتي مخاطبان از اين رويداد مهم علمي کشور قلمداد مي شود.
انتشار دو فصلنامه روابط عمومي الکترونيک
هفتمين دوفصلنامه آموزشي و تحليلي روابط عمومي ايران به صاحب امتيازي و مديرمسئولي مهدي باقريان و سردبيري حسن بشير در 84 صفحه منتشر شد.
در شماره جديد دوفصلنامه روابط عمومي الکترونيک مقالات متعددي به قلم “برايان سوليس” با عنوان اسرار روابط عمومي براي مبتديان، گزارشگري جمع آوري اطلاعات براي وب، نوشته جيمز گلن استووال، درک و شناخت روابط عمومي در عرصه رسانه اجتماعي نوشته حسينهاونگي، روابط عمومي الکترونيک و زيرساختهاي فناوري اطلاعات نوشته موسي کاظم زاده، معرفي کتاب فرهنگ جامع واژگان روابط عمومي نوشته پروفسور حمدان عدنان و آخرين مقالات ترجمه شده در حوزه روابط عمومي زير نظر شوراي علمي نشريه به چاپ رسيد.
گفتني است شوراي علمي و اعضاي هيات تحريريه دوفصلنامه روابط عمومي الکترونيک را اساتيد برجسته حوزه ارتباطات و روابط عمومي از دانشگاههاي داخل و خارج کشور تشکيل مي دهند.
انتشار کتاب راهنماي روابط عمومي و مهارتهاي ارتباطي
اين کتاب ويژه روساي سازمانها و مديران عامل شرکتها که در راس هرم مديريتي قرار دارند توسطهادي کمرئي تهيه و تنظيم شده است. در اين کتاب به شکل هنرمندانه اي در پنج بخش اصلي، اهميت نقش روابط عمومي و مهارتهاي ارتباطي بازخواني و بازآموزي شده است تا به مديران ارشد سازمانها و شرکتها گوشزد شود که روابط عمومي و وظايف مربوط به آن نقش اساسي در برنامهها و موفقيتهاي هر شرکت و سازماني را دارند.
اشتباه کدام بود؟، گنجاندن ارتباطات در برنامه شرکتي، تهاجمي باشيد و پيام بفرستيد، پذيرش رسانه جديد، نتيجه گيري و پرسشهاي عملي از بخشهاي اصلي کتاب راهنماي روابط عمومي و مهارتهاي ارتباطي براي روساي سازمانها و مديران عامل شرکتهاست که در 61 صفحه به طور موجز و مختصر و مفيد در اختيار جامعه روابط عمومي کشور قرار گرفته است.
روابط عمومي بر پرده نقره اي سينما
همزمان با برگزاري هفتمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران، فيلم معرفي آثار سينمايي مطرح جهان که در آن روابط عمومي و روابط رسانه اي محور اصلي داستان فيلمها قرار گرفته است از سوي موسسه کارگزار روابط عمومي توليد و پخش شد.
تاکنون 15 فيلم برتر در مطالعات پروندههاي روابط عمومي و روابط رسانه اي توسط کارگردانان مطرح جهان ساخته شده است.
فيلمهايي نظر هنکاک، دم سگ را بجنبان، ملکه، مرد سال، شيطان پرادا مي پوشد، شيکاگو، بولور، قدرت مطلق، آدم پرست و مزدور دوره گرد، نيکسون، رز و درايو، سپاس از سيگار کشيدن تان، رييس جمهور، شبکه و بابي که در اين فيلمها بازيگران اصلي در نقش کارگزاران روابط عمومي و يا رسانه اي هستند که چالشها و کارزارهاي به وجود آمده را مديريت و هدايت مي کنند.
گزارش هفت سال با کنفرانس در هفتمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران در قالب يک فيلم مستند، توليد و همزمان با هفتمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران پخش شد.
در اين فيلم مخاطب با نمايه کلي از موضوعات و مباحث مطرح شده در کنفرانسهاي قبلي آشنا مي شود و محورها و مباحث ارايه شده از نخستين کنفرانس تا حال حاضر با بهره گيري از تصاوير و مستندات موجود در معرض ديد علاقه مندان قرار داده مي شود.
همزمان با برگزاري هفتمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران هفت کليپ با استفاده از پيامهاي ارتباطي کاربردي از سوي موسسه کارگزار روابط عمومي توليد و پخش شد.
در اين کليپها پيامهاي ارتباطي موثر که گوياي وظايف هفت گانه روابط عمومي در جهان و روابط عمومي قرن 21 است، با سناريوهاي مبتني بر اصول حرفه اي روابط عموميها و با استفاده از زيباييهاي بصري و شنيداري توليد و پخش شد که مورد توجه و استقبال مديران و کارشناسان حاضر در هفتمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران قرار گرفت.
اعطاي گواهينامه رسمي سازمان فني حرفه اي به شرکت کنندگان
شرکت کنندگان در کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران، گواهينامه رسمي سازمان فني حرفه اي کشور را دريافت کردند.
اين گواهينامه که قابل ترجمه در تمامي کشورهاي عضو سازمان بين المللي کار (ILO) است، قابليت استفاده در ارتقاي شغلي طرح طبقه بندي مشاغل را نيز داراست.
بیانیه هیئت داوران جشنواره روابط عمومیهای برتر ایران
برگزاری جشنواره روابط عمومیهای برتر ایران در کنار برگزاری هفتمین کنفرانس بین المللی روابط عمومیایران جای بسی خوشوقتی و تقدیر است. فراهم کردن بستری مناسب برای ایجاد فضایی سالم که در آن روابط عمومیهای کشور اعم از دولتی و غیردولتی بتوانند آثار و عملکرد یک ساله خود را در معرض قضاوت قرار دهند جدای از رتبه بندیها و امتیازهای کسب شده، بیانگر میزان رشد و شکوفایی نهاد روابط عمومیدر ایران اسلامیاست.
ارایه الگوهای موفق و استاندارسازی فعالیتها و همچنین قرار گرفتن فعالیتهای روابط عمومیدر مسیری که معیارها و شرایط جشنواره در قالب فراخوان به آنها عرضه میدارد، در توع خود موید قوت و پررنگ بودن بعد آموزشی جشنواره است.
هیئت داوران جشنواره روابط عمومیهای برتر ایران ضمن تقدیر از تمامیشرکت کنندگان، قبل از اعلام نهایی فهرست آثار منتخب، ضرورت طرح و بیان دیدگاههایی که همگی آنها در راستای ارتقا و تعالی هر چه بیشتر روابط عمومیهای کشور است را مورد تاکید قرار داده لازم میداند مواردی چند را به اطلاع دست اندرکاران پرتلاش حوزه روابط عمومیاعلام دارد.
برای بررسی بیش از 1200 اثری که از سوی 120 روابط عمومیبخش دولتی و غیردولتی کشور ارسال شد، هیئت داوران پس از تشکیل کمیتههای مربوط به هر بخش بر اساس ملاکها و شاخصهای در نظر گرفته شده به بررسی آثار پرداخت و در بخش پژوهش و افکارسنجی و ارتباطات درون سازمان نیز ارزیابیها نشان دهنده رشد کمیو کیفی فعالیتهای این حوزه است. بهره گیری از ابزارها و تکنیکهای جدید به شکل خلاقانه و همراه با نوآوری شمایل جدیدی در حوزه ارتباطات درون سازمانی را ایجاد کرده که منجر به تقویت هویت سازمانی و ایجاد انگیزه کاری در میان کارکنان میشود.
در بخش ارتباط رسانه ای آن چه حائز اهمیت است تدوین برنامه استراتژی رسانه ای توسط روابط عمومیها با در نظر گرفتن جدول زمانبندی است. در جمع بندی کلی از ارزیابی آثار این بخش، نداشتن برنامه جامع و استراتژی رسانه ای و نامشخص بودن نحوه تعامل با رسانههای جمعی را میتوان از مهم ترین نقاط ضعف و کاستی موجود برشمرد.
در بخش ارتباطات الکترونیک نیز اذعان میدارد که مهم ترین ابزار تحقق و شکل گیری روابط عمومیهای داینامیک به جای روابط عمومیاستاتیک، وب سایتهای سازمانی هستند که لازم است حاوی اطلاعاتی باشند تا سه نیاز مخاطب را برآورده سازند: کاهش مراجعه حضوری، کاهش انتشار محصولات چاپی و سرعت در ارایه خدمات و اطلاعات.
در اغلب وب سایتهای شرکت کننده کمتر به موارد فوق اشاره شده بود. پررنگ بودن صرفا بعد خبری سایتها، عدم سازماندهی اطلاعات و طراحی غیراستاندارد، از ویژگیهای منفی سایتهای مذکور اعلام میشود. از سویی برخی سایتها در زمینه نشر الکترونیک، ایجاد تالار گفت و گو، بهینه سازی موتورهای جستجو و شبکههای اجتماعی و بکارگیری ابزارهای وب 2، ارایه اطلاعات و خدمات منطبق با نیاز مشتری و استفاده از محتوای خبر رسانه ای نظیر پادکست و وادکست فعالیتهای درخشانی داشتند که قابل تقدیر است.
در بخش تبلیغات و بازاریابی ارزیابیها نشان میدهد که این بخش نیازمند توسعه و تسری آموزشهای کارگاهی و دانشگاهی است. فعالیتهای تبلیغاتی اغلب پراکنده و نامنسجم است. شناخت درست مخاطب و تولید محتوای مناسب با در نظر گرفتن قالبهای ارایه پیامهای تبلیغی از جمله مواردی است که روابط عمومیها با درک صحیح آن میتوانند نسبت به اثرگذاری مضاعف پیامهای تبلیغاتی خود وارد عمل شوند.
در بخش انتشارات و به ویژه بروشور فقدان و عدم ذکر تاریخ زمان تهیه و انتشار بروشورها مشهود بود. ذات و ماهیت بروشور مبتنی بر ایجاز و اختصار است و مطالب پرحجم با قالب بروشور همخوانی ندارد. هنر بزرگ روابط عمومیها در این بخش آن است که ایجاز و اختصار را رعایت کنند. با این وجود اعتقاد بر آن است که با بروز و ظهور رسانههای جدید اما شیوههای سنتی و اجرای فنونی نظیر انتشار بروشور، کاتالوگ و نشریات چاپی درون سازمانی همچنان کارکردهای خاص خود را دارند. لذا اهتمام و توجه روابط عمومیها به رعایت اصول حرفه ای در این بخش همچنان نیازمند مداقه و تعمیق تجارب، دانش و تخصص بیشتر است.
در بخش انتخاب بهترین مدیر و بهترین کارشناس روابط عمومینیز موضوع مستندسازی و نحوه ارایه مدارک و آثار جامع نبوده و عدم آشنایی کافی شرکت کنندگان منجر به آن شده بود تا گزارش عملکرد و برنامههای سالانه روابط عمومیسازمان به عنوان مستندات به دبیرخانه ارسال شود. با این وجود، رشد فزاینده خلاقیتها و ابتکاراتی که برای اجرای بهتر فنون، برنامه ریزیهای جامع سالانه و هدفمندی جزء به جزء رويدادها با اعمال شیوههای مدیریتی و موفقیت آمیز بودن فعالیتها را بیانگر بود.
کارشناسان روابط عمومیشرکت کننده در بخش انتخاب بهترین کارشناس روابط عمومینیز با ارایه آثار هنرمندانه، خلاقانه و بکارگیری روشهای منحصر به فرد در اجرای امور جاری و ساری روابط عمومیحضور یافته بودند که حاکی از شکوفایی و رشد و ظهور نسل جدیدی از کارشناسان خلاق و پویا در عرصه روابط عمومیاست.
با این وجود هیئت داوران جشنواره روابط عمومیهای برتر کشور ضمن ارج نهادن به تلاشهای صادقانه، دلسوزانه و متعهدانه جامعه روابط عمومیکشور امید آن دارد تا در جشنوارههای آتی شاهد رقابت حرفه ای تر و با سطح بالاتری از لحاظ کمیو کیفی باشیم.
روابط عموميهاي برتر ايران
روابط عموميهاي برگزيده جشنواره روابط عموميهاي برتر ايران، همزمان با برگزاري مراسم اختتاميه هفتمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران دوشنبه نهم آبان ماه در مرکز همايشهاي بين المللي صدا و سيما معرفي شدند.
معرفی برترینهای جشنواره روابط عمومیهای برتر ايران
بخش جایزه برگزیده بهترین پژوهش
سطح ملی
رتبه 1. روابط عمومیبانک توسعه تعاون
رتبه 2. روابط عمومیسازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور
رتبه 3. روابط عمومیبانک سپه
رتبه 3. روابط عمومیشرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران
سطح استانی
رتبه 1. روابط عمومیشرکت مدیریت تولید برق بیستون
رتبه 2. روابط عمومیشهرداری اراک
رتبه 2. روابط عمومیشرکت آبفای استان تهران
رتبه 3. روابط عمومیشرکت آب و فاضلاب شهرها و شهرکهای غرب تهران
بخش جایزه برگزیده بهترین ارتباط رسانه ای
سطح ملی
رتبه 1. روابط عمومیبانک سپه
رتبه 2. روابط عمومیشرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران
رتبه 3. روابط عمومیبانک توسعه تعاون
سطح استانی
رتبه 1. روابط عمومیشهرداری اهواز
رتبه 2. روابط عمومیپالایشگاه نفت اصفهان
رتبه 2. روابط عمومیجهاد کشاورزی کرمانشاه
رتبه 3. روابط عمومیآستان قدس رضوی
رتبه 3. روابط عمومیشرکت توزیع برق استان تهران
بخش جایزه برگزیده بهترین ارتباط مردمی
سطح ملی
رتبه 1. روابط عمومیشبکه خبر
رتبه 2. روابط عمومیبانک تجارت
سطح استانی
رتبه 1. روابط عمومیشهرداری اصفهان
رتبه 2. روابط عمومیشرکت آب و فاضلاب منطقه 5
رتبه 3. روابط عمومیشرکت آب و فاضلاب استان اصفهان
رتبه 3. روابط عمومیشهرداری رشت
بخش جایزه برگزیده بهترین ارتباط درون سازمانی
سطح ملی
هیچ روابط عمومیحائز شرایط برتر نبود
سطح استانی
رتبه 1. روابط عمومیشرکت آب و فاضلاب استان اصفهان
رتبه 2. روابط عمومیشرکت توزیع نیروی برق استان یزد
رتبه 3. روابط عمومیدانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
رتبه 3. روابط عمومیسازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه
بخش جایزه برگزیده بهترین ارتباط الکترونیکی
سطح ملی
رتبه 1. روابط عمومیبانک مسکن
رتبه 2. روابط عمومیصندوق تامین اجتماعی
رتبه 3. روابط عمومیبانک پارسیان
سطح استانی
رتبه 1. روابط عمومیشرکت پتروشیمیکارون
رتبه 2. روابط عمومیشهرداری اهواز
رتبه 3. روابط عمومیسازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس
رتبه 3. روابط عمومیدانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
بخش جایزه برگزیده بهترین تبلیغات و بازاریابی
سطح ملی
رتبه 1. روابط عمومیشرکت توانیر
رتبه 2. روابط عمومیسازمان بورس و اوراق بهادار ایران
رتبه 3. روابط عمومیشرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران
سطح استانی
رتبه 1. روابط عمومیسازمان راه و ترابری استان مازندران
رتبه 2. روابط عمومیشهرداری اصفهان
رتبه 3. روابط عمومیشرکت برق منطقه ای سیستان و بلوچستان
بخش جایزه برگزیده بهترین کتاب
سطح ملی
رتبه 1. روابط عمومیمرکز ملی فرش ایران
رتبه 2. روابط عمومیوزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
رتبه 2. روابط عمومیسازمان بورس و اوراق بهادار ایران
رتبه 3. روابط عمومیسازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری کشور
رتبه 3. روابط عمومیشرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران
سطح استانی
رتبه 1. روابط عمومیشرکت آب و فاضلاب استان تهران
رتبه 2. روابط عمومیشهرداری کاشان
رتبه 3. روابط عمومیسازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس
بخش جایزه برگزیده بهترین بروشور
سطح ملی
رتبه 1. روابط عمومیشرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی
رتبه 2. روابط عمومیشرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران
رتبه 2. روابط عمومیبانک توسعه صادرات
رتبه 3. روابط عمومیسازمان بورس و اوراق بهادار ایران
رتبه 3. روابط عمومیشرکت ملی صنایع مس ایران
سطح استانی
رتبه 1. روابط عمومیشرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان
رتبه 2. روابط عمومیشهرداری کاشان
رتبه 3. روابط عمومیسازمان میراث فرهنگی اصفهان
رتبه 3. روابط عمومیشرکت پتروشیمیمارون
بخش جایزه ویژه
سطح ملی
رتبه 1. روابط عمومیجهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف
سطح استانی
رتبه 1. روابط عمومیشرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران
رتبه 2. روابط عمومیدانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
رتبه 3. روابط عمومیشرکت گاز استان فارس
رتبه 3. روابط عمومیدانشگاه آزاد اسلامیواحد شاهرود
بخش جايزه برگزيده بهترین کارشناس روابط عمومی
سطح ملی
- رتبه نخست: آقای دکتر حسین امامیکارشناس محترم روابط عمومیبانک توسعه صادرات ایران
- رتبه دوم: آقای مهیار کمانگری رییس محترم اداره تبلیغات
بخش جایزه برگزیده بهترین مدیر روابط عمومی
سطح ملی
- رتبه نخست: آقای حسن ربیعی مدیر کل محترم روابط عمومیو امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه
- رتبه دوم: آقای محسن اشرف پور رییس محترم اداره روابط عمومیو بین الملل بانک توسعه صادرات ایران
سطح استانی
- رتبه نخست: آقای دکتر حمیدرضا بهرامیمدیر محترم روابط عمومیشرکت آب و فاضلاب استان اصفهان
- رتبه دوم: آقای سید کمال میرشمسی مدیر محترم روابط عمومیدانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
- رتبه سوم: آقای علی احمدیان مدیر محترم روابط عمومیفرمانداری تفت
- رتبه سوم: آقای محمدرضا بخشعلیزاده مدیر محترم روابط عمومیشرکت انتقال گاز ایران- منطقه 8 عملیات انتقال گاز
جایزه خلاقیت و نوآوری
- روابط عمومیپست بانک ایران- خدمات ارتباطی روستایی
- روابط عمومیدانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان- مدیریت رویداد
- روابط عمومیموسسه مالی و اعتباری صالحین- مدیریت بحران
- روابط عمومیسازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور- مدیریت دیدارها و بازدیدها
- روابط عمومیدانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی- سرود روابط عمومی
- روابط عمومیشرکت سایپا- مدیریت ارتباطات
- روابط عمومیموسسه فرهنگی آسمانه- پکیح روابط عمومی
- روابط عمومیمهدیه تهران- شبکه تلویزیونی اینترنتی
- روابط عمومیبانک رفاه- تکریم ارباب رجوع
- روابط عمومیگروه صنعتي و پژوهشي زر – جام زرماکارون
- روابط عمومیشرکت پتروشيمیتبريز
تقدير دبيرخانه کنفرانس بين المللي روابط عمومي از حضور گسترده روابط عمومي کشور
دبيرخانه دايمي کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران از حضور گسنرده و مجدانه مديران و کارشناسان روابط عمومي کشور در هفتمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي ايران کشور تقدير کرد.
به گزارش ستاد خبري هفتمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي کشور، دبيرخانه دايمي کنفرانس در بيانيه اي با اشاره به موضوع کنفرانس هفتم با عنوان مسيريابي روابط رسانه اي، شرکت بيش از 700 نفراز اعضاي خانواده بزرگ روابط عموميهاي کشور در اين کنفرانس را نشان از اهتمام و حسن توجه مديران و کارشناسان روابط عمومي کشور به کانونهاي نظام اطلاع رساني و برقراري روابط رسانه اي مطلوب براي اثربخشي محتواي توليدي روابط عموميها و ايفاي نقش موثرتر درعرصههاي اجتماعي، فرهنگي اقتصادي قلمداد کرد.
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
تیزر: رونمایی سه کتاب در آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابطعمومی
8 بازدید
-
کتاب «مدل جهانی روابطعمومی و ارتباطات» رونمایی شد
15 بازدید
-
گزارش برگزاری هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابطعمومی
25 بازدید
-
شماره 65 فصلنامه کارگزار روابطعمومی منتشر شد
19 بازدید
-
هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابطعمومی از منظر تصویر – 2
22 بازدید
-
هجدهمین جشنواره ملی انتشارات روابطعمومی از منظر تصویر – ۱
49 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید