جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی‌ ایران – 1402
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • اجلاس ملی مديران روابط‌عمومی
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • سمینارها و همایش‌های تخصصی
      • نخستین سمینار تخصصی کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
      • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
      • همایش ملی زن و روابط عمومی
      • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
      • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
      • تاریخ روابط‌عمومی
      • استانداردهای روابط‌عمومی
      • روابط‌عمومی الکترونیک و هوش مصنوعی
      • پیشکسوتان روابط‌عمومی
      • نظرسنجی روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات، تجارت و کسب‌وکار
      • ای اس جی – ESG
      • تبلیغات و بازاریابی
        • بانکداری
    • Iran pr news
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

گزارش برگزاری کارگاه آموزشی “ارتباطات بصری و کاربردهای آن در روابط‌عمومی”

همزمان بر برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی‌ایران، کارگاه آموزشی ارتباطات بصری و کاربردهای آن در روابط عمومی با حضور مدیران و کارشناسان روابط عمومی‌های سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی با مدرسی محمود مختاریان استاد روزنامه نگاری و مدرس دانشگاه برگزار شد.

به گزارش شارا، در این کارگاه که 24 دیماه سال جاری در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی با هدف ارتقای سطح دانش و تجربه حرفه ای شاغلان روابط عمومی‌و در رابطه با طراحی معاصر و شیوه‌های ارتباط تصویری برپا شد، استاد مختاریان به تبیین و تشریح مقوله ارتباطات تصویری و کاربردهای آن در روابط عمومی‌پرداخت.

وی ضمن ارایه تعاریفی از علوم بلاغی، زیباشناسی سخن یا دانش شیواسخنی، زمینه‌های علوم بلاغی را شامل سیاست، حقوق، روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغات تجاری ھمچون علوم انسانی، علوم ادیان، علوم اجتماعی و تاریخ قلمداد کرد.

وی در تبیین و معرفی سه شکل اصلی بلاغت از نگاه ارسطو شامل Ethos ایتوس، Logos آرم‌ها و Pathos پاتوس اظهار داشت: از نگاه ارسطو، ایتوس ویژگی‌های یک اثر ھنری است که بیانگر شخصیت ایده آل یا تیپیک است و تحت تأثیر اخلاق یک شخص قرار می‌گیرد.

استاد مختاریان افزود: آرم‌ها مبتنی بر منطق بوده و تمامی‌اسنادی که توسط شرکت‌ها یا سازمان‌ها توزیع می‌شوند، مبتنی بر آرم‌ها ھستند و پاتوس نیز از نگاه ارسوط مبتنی بر جذابیت عاطفی مبتنی بر احساس است.

استاد مختاریان در جمع مدیران و کارشناسان حاضر در کارگاه آموزشی ارتباطات بصری و کاربردهای آن خاطرنشان ساخت: مایه اصلی تصویر در ذهن انسان قرار دارد و از طریق تصویر با یکدیگر رابطه برقرار می‌کنیم. بدین معنا که انتقال اطلاعات از طریق روش‌های مختلف تصویری شامل نمادها، تصاویر، نقشه‌ها، عکس‌ها پوسترها و نقاشی‌ها، کاریکاتور، اینفوگرافی، تایپوگرافی، نمودار، فیلم، داستان‌های تصویری و کارتون‌ها به انتقال ایده و پیام مورد نظر می‌پردازیم.

وی فرآیند ارتباطات تصویری را ایجاد، تولید و توزیع مطالبی دانست که از کلمات و تصاویر استفاده می‌شود تا داده‌ها و مفاھیم و احساسات را منتقل کند.

استاد مختاریان با بیان اینکه هر تصویر دارای فرم و محتوی است گفت: منظور از فرم، قالب تصویری است که پیام را دربردارد. به عنوان مثال کل روزنامه همان فرم است و محتوای روزنامه شامل مطالب و سایر اطلاعات درج شده در آن است و لازم است میان فرم و محتوا ھماھنگی برقرار باشد.

تاثیرات متقابل فرم و محتوا در زیباشناسی اثر از دیگر مباحث مطرح شده در این کارگاه آموزشی بود که استاد مختاریان دراین باره اذعان داشت: انتخاب فرم مناسب می‌تواند محتوا را مورد توجه قرار دهد چرا که انتخاب فرم مناسب در تاثیرگذاری محتوا دخالت مستقیم دارد و محتوای پربار و وزین می‌تواند توجهات را به یک فرم و قالب بیشتر کند.

وی با اشاره به تاثیرات تضاد و کنتراست در زیبایی افزود: هماهنگی و‌هارمونی میان اجزای یک اثر، ترکیب بندی صحیح و کاملا ھماھنگ و وحدت یافته، القای ھمزمان احساس نظم و وابستگی و و ارد کردن چیزهای غیر منتظره در اثر، موجب انتقال بهتر پیام شما می‌شود.

استاد مختاریان پس ار تشریح تاثیرات رنگ و تزئین در زیبایی، به مقوله استراتژی تفکر بصری و سواد بصری پرداخت و تصریح کرد: توانایی دیدن، درک و در نهایت برقراری ارتباط بصری مربوط به زبان، ارتباط و تعامل است. این توانایی یادگیرنده است که با دقت، کنجکاوی بسیار و با شکاکیت و مهارت‌های تحلیلی به بررسی خلاقیت تصویری بپردازد و بفهمد که هدف از آفرینش این اثر چیست یا دیدگاه سازنده و خالق اثر چه بوده است؟

مدرس کارگاه اموزشی ارتباطات بصری و کاربردهای آن در روابط عمومی‌با بیان اینکه سواد بصری با یادگیری و درک یک پیام معین ارتباط دارد و باعث ایجاد علاقه، کنجکاوی و اشتیاق نسبت به چیزی می‌شود که در پشت خلق یک قطعه بصری پنهان است گفت: سواد بصری که همان مهارت تصویری شناخته می‌شود، پایه و اساس یادگیری است و کودکان قبل از تسلط بر مهارت‌های کلامی، تصاویر را می‌خوانند.

وی افزود: سواد بصری به فرد اجازه می‌دهد تا قطعات و رسانه‌های تصویری را تفسیر کند. به عنوان نمونه می‌توان به علائم جاده و ایمنی اشاره کرد که این علائم در سفر یا رانندگی به مکان، شهر یا کشور دیگری به ما کمک خواهد کرد.

اینترنت بصری از دیگر محورهای مطرح شده در این کارگاه آموزشی بود و مباحثی از جمله تاثیر فن آوری دیجیتال در درک سواد بصری مورد بررسی قرار گرفت. استاد مختاریان دراین باره اظهارداشت: سواد بصری یک مهارت و یک توانایی لازم برای رمزگشایی از جیزهایی است که به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته می‌شود.

وی افزود: اینترنت مملو از محتوای تصویری است. از تبلیغات تا داستانهای شخصی که با استفاده از رسانه‌های تصویری روایت می‌شود. دنیای دیجیتال باعث شده است که هر حرفه ای از جمله روابط عمومی‌بتواند کار خود را بهتر انجام دهد. به عنوان مثال بسترهای نرم افزاری می‌توانند به هر فرد در تهیه نمایش‌های بصری که شبیه نمودارها یا گزارش‌های آماده حرفه ای هستند، کمک کند.

از دیگر بخش‌های مهم و جذاب این کارگاه آموزشی، به نمایش گذاشته شدن جدیدترین اشکال ارتباطات بصری (100تصویر) به انتخاب استاد مختاریان بود که با تحلیل و تفسیر هر قطعه از تصاویر از زوایای مخلف از جمله تفکر خلاقانه در روابط عمومی، تفکر خلاقانه در تبلیغات، طرح نقاشی و کاریکاتور، پوستر، جریان سازی‌های رسانه ای و مدیریت افکار عمومی‌مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سرفصل‌ها
– اطلاعات، تصویر و تجسم
– فرم و محتوا
– سواد بصری
– بلاغت‌های بصری
– زیبایی شناسی رسانه ای
– تجزیه و تحلیل محتوای چندرسانه ای
– زیبایی شناسی محصولات انتشاراتی
– ارتباطات بصری در حوزه رسانه‌های اجتماعی
– ارائه نکات کاربردی

برچسب ها: ارتباطات بصری
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • آیین‌نامه چگونگی تعیین و حدود وظایف سخنگوی هیأت دولت و تشکیل شورای اطلاع‌رسانی دولت

    14 بازدید

  • کتاب «مدیریت روابط‌عمومی دولتی» منبع ارزشمندی برای متخصصان و مدیران دولتی

    28 بازدید

  • سمینار کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی از منظر تصویر

    40 بازدید

  • رييس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: محتوا بايد مخاطب را به حركت درآورد

    32 بازدید

  • رييس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: هوش مصنوعی آينده روابط‌عمومی است

    37 بازدید

  • بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران دی‌ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود

    32 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

کتاب «مدیریت روابط‌عمومی دولتی» منبع ارزشمندی برای متخصصان و مدیران دولتی

سمینار کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی از منظر تصویر

رييس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: محتوا بايد مخاطب را به حركت درآورد

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت