جستجو برای:
  • صفحه اصلی
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • صفحه اول کنفرانس‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
    • همایش ملی زن و روابط عمومی
    • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره مردمداری ایران
      • ماموریت ما
      • بروشور جشنواره مردم‌داری ایران
      • دستورالعمل ارزیابی جشنواره مردم‌داری ایران
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
  • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
  • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
  • IRANPR
  • تماس با ما
[the-social-links]
  • 021-66943670
  • info@kpri.ir
  • رویدادها
  • انتشارات
  • نگارخانه
  • خبرنامه
  • ارتباط
  • IRANPR
موسسه کارگزار روابط‌عمومی
  • خانه
  • فروشگاه‌ روابط‌عمومی
    • کتاب
    • مقاله
    • پاورپوینت
    • مجله و بسته آموزشی
    • ویدئو
    • استانداردها و راهنماها
  • آموزش روابط‌عمومی
    • درباره آموزش روابط‌عمومی
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی جدید
    • رویدادها و دوره‌های آموزشی برگزار شده
    • اندیشکده آموزش روابط‌عمومی
    • فرم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی
  • جوایز روابط‌عمومی
    • جایزه دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • آشنایی با جایزه دکتر حمید نطقی
      • شیوه‌نامه اعطای جایزه دكتر حمید نطقی بنیانگذار روابط‌عمومی ایران
      • برگزیدگان جایزه دکتر نطقی
    • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
    • جشنواره مردم‌داری ایران
      • ماموریت ما
      • دستورالعمل ارزیابی جشنواره مردم‌داری ایران
      • بروشور جشنواره مردم‌داری ایران
      • جوایز ویژه روابط‌عمومی ایران
      • مدال‌های روابط‌عمومی ایران
    • جایزه صنعت روابط‌عمومی ایران
    • جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
    • چهره‌های ماندگار روابط‌عمومی
    • جایزه ملی روابط‌عمومی دانش‌بنیان
    • جایزه کمپین‌های برتر روابط‌عمومی
    • جایزه شجاعت
    • ارسال آثار
  • رویدادها
    • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی‌ ایران – 1402
      • نمایه مقالات کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
      • آرشیو کنفرانس‌ بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
    • اجلاس ملی مديران روابط‌عمومی
    • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
    • سمینارها و همایش‌های تخصصی
      • نخستین سمینار تخصصی کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
      • کنفرانس ویدئویی روابط‌عمومی ایران
      • همایش ملی زن و روابط عمومی
      • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
      • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
    • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
    • تور علمی آموزشی مالزی
    • روز جهانی روابط‌عمومی
    • روز ملی روابط‌عمومی
  • مقالات
    • روابط‌عمومی
      • تاریخ روابط‌عمومی
      • استانداردهای روابط‌عمومی
      • روابط‌عمومی الکترونیک و هوش مصنوعی
      • پیشکسوتان روابط‌عمومی
      • نظرسنجی روابط‌عمومی
    • جوایز
    • مدیریت بحران
    • ارتباطات، تجارت و کسب‌وکار
      • ای اس جی – ESG
      • تبلیغات و بازاریابی
        • بانکداری
    • Iran pr news
  • درباره ما
    • موسسه کارگزار روابط‌عمومی
    • انتشارات کارگزار روابط‌عمومی
    • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

یک روز خوب در زمانه بد

در روزگار و زمانه‌ای که حال هیچ کدام‌مان خوب نیست و در شرایطی که هیچ کس سر جای خودش قرار ندارد و کرسی‌های مدیریتی روابط‌عمومی‌ها اغلب به دست افراد سیاسی با رویکرد ایدئولوژیک افتاده، یک اتفاق خوب در حوزه روابط‌عمومی‌ها حال‌مان را بهتر کرد.

نوزدهمین کنفرانس روابط‌عمومی به همت دوستان انجمن متخصصان روابط‌عمومی‌و موسسه کارگزار روابط‌عمومی‌ و با درایت و مدیریت دوست خوبم جناب آقای باقریان در سالن همایش‌های بین‌المللی مدیریت صنعتی ایران برگزار شد.

کنفرانس مذکور در حالی با بهترین کیفیت علمی‌برگزار شد که خبری از شخصیت‌های دولتی، دوربین صداوسیما و اصحاب خبرگزاری‌های رسمی‌نبود که به‌نظر همین امر یکی دیگر از نقاط قوت این کنفرانس به‌شمار می‌آمد که بیش از هر زمان دیگری وجهه علمی‌و مردمی‌آن را نمودار ساخت.

حضور پروفسور ساروخانی که به درستی پدر علم جامعه شناسی ارتباطات ایران نام گرفته است از جمله سخنرانان مراسم بود که با بیانی شیوا ما را از تکنولوژی‌مداری و حاکمیت تکنولوژی بر حذر داشت و تکنولوژی را ابزار دست انسان‌ها دانست، نه مسلط بر انسان.

تعبیر نامیرایی انسان با الهام از حکیم توس که اشاره به شعر “نمیرم از این پس که من زنده ام که تخم سخن را پراکنده‌ام” با اختراع خط و چاپ و گذر از جامعه شفاهی به عصر کتابت اشاره‌ای زیبا و هنرمندانه به عصر ارتباطات بود که در کلام استاد ساروخانی محوریت داشت.

دکتر شکرخواه سخنران دیگر مراسم نیز جذابیت‌های محتوایی خاص خود را داشت که تحول‌دیجیتال را چالش‌های جدید متخصصان روابط‌عمومی‌ دانست و اسکان بشر بر زمین، همراه با فرهنگ را توامان توصیف کرد.

لطف و ویژگی این دو سخنرانی بخشیدن روزنه امید به همه کسانی بود که تحولات سریع ارتباطات و تکنولوژی آن در قالب دیجیتال و متاورس و…آن‌ها را دچار ترس و هراس و اضطراب از دگرگونی‌های دنیای جدید ساخته است.

در کنار سخنرانان مجرب و بنام کنفرانس همچون دکتر عاملی، دکتر بشیر و بزرگوارانی که پیشتر ذکرشان رفت حضور سخنران جوان کنفرانس، دکتر شامی‌زنجانی عضو هیات علمی‌دانشگاه تهران بود که برای نخستین بار افتخار آشنایی‌شان را داشتم و مطالب خوب و ارزنده‌ای را ارایه کرد. اینکه آینده همه صنایع دیجیتالی است و نیمی‌از مشاغل در ۲۵ سال آینده توسط ربات‌ها انجام می‌شود. در این راستا کشور چنانچه بخواهد تحول پیدا کند به اقدامات ساختارشکنانه در این حوزه‌ها نیازمند است.

آنچه مایلم در پایان و به عنوان نتیجه کنفرانس اشاره کنم شامل موارد ذیل می‌باشد:

۱. منطقه در حال تحولات چشمگیر در حوزه‌های علمی‌است و چنانچه با همین فرمان پیش برویم حتی از همسایه نزدیک خود عراق هم عقب می‌افتیم. به‌نظر نمی‌رسد دولتمردان ما حساسیت و همت لازم را در این زمینه داشته باشند.

۲. عصر مدیران سنتی بویژه در حوزه ارتباطات گذشته است و باید جای خود را به مدیران جوانی که تکنولوژی ارتباطات را درک کرده و به آن مسلطند داده شود. به دنیای دگرگون شده امروز باید به زبان خودش مسلط بود و سازمان‌ها و روابط‌عمومی‌های تحول‌خواه باید این مهم را دریابند.

۳. معنا و محتوای پالایش شده قبل از توسعه ارتباطی را می‌توان با زبان جدید در قالب تکنولوژی‌های نو ارایه و به نسل جدید تحویل داد.

۴. باید زبان نسل جدید که به نسل “z” شهرت دارد را آموخت؛ نسلی که با پدیدارهایی مانند گیم‌ها و بازی‌های رایانه‌ای نگاه می‌کند و در دل اینترنت متولد شده و به مرگ و زندگی به مثابه بازی نگاه می‌کند نمی‌توان با این نسل با نگاه و‌ آموخته‌های منحط گذشته به داوری نشست. در غیر این صورت انقطاع نسلی و دوری از نسل جدید ما را گرفتار تضاد و اختلاف دهشتناک خواهد ساخت.

مطلب آخرم را با تشکر از دست‌اندرکاران مراسم به اتمام رسانده و دست مریزاد می‌گویم.

دکتر برات‌اله صمدی‌راد نویسنده و مدرس روابط‌عمومی

 

برچسب ها: کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایراننوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایرانیک روز خوب در زمانه بد
انتشارات کارگزار روابط‌عمومی

مطالب زیر را حتما بخوانید
  • روابط‌عمومی

    9 بازدید

  • آیین‌نامه چگونگی تعیین و حدود وظایف سخنگوی هیأت دولت و تشکیل شورای اطلاع‌رسانی دولت

    14 بازدید

  • راهنمای جدید متا برای استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی

    18 بازدید

  • بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران دی‌ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود

    32 بازدید

  • گزارش سمینار کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی

    100 بازدید

  • فراخوان مقاله بیستمین کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران در سال 1402

    110 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
موضوعات محتوا

کتاب «مدیریت روابط‌عمومی دولتی» منبع ارزشمندی برای متخصصان و مدیران دولتی

سمینار کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی از منظر تصویر

رييس انجمن متخصصان روابط‌عمومی: محتوا بايد مخاطب را به حركت درآورد

رویدادها و آثار روابط‌عمومی

اعتبار الکترونیک

Whatsapp Telegram Facebook Linkedin

لینک‌های مفید

  • خانه
  • فروشگاه روابط‌عمومی
  • دوره‌های آموزشی روابط‌عمومی
  • جایزه صنعت روابط‌عمومی
  • رویدادهای روابط‌عمومی
  • مقالات روابط‌عمومی
  • انتشارات روابط‌عمومی
  • کتب روابط‌عمومی
  • رزومه مهدی باقریان
  • فعالیت‌ها و آثار مهدی باقریان

رویداد روابط‌عمومی

  • کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران
  • رخداد ملی بررسی مسائل و چالش‌های روابط‌عمومی
  • اعتبارنامه متخصصان روابط‌عمومی
  • جایزه دکتر نطقی
  • جشنواره مردمداری ایران
  • کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی
  • همایش نقش روابط‌عمومی در صنعت بانکداری
  • همایش ملی زن و روابط عمومی
  • نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای روابط‌عمومی
  • تور علمی آموزشی مالزی

روابط‌عمومی چیست؟

روابط‌عمومی شامل همه راه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان، مشتریان و  گروه‌های ذینفع است.
 روابط‌عمومی با تعامل و تولید روابط‌، فرصت‌های زیادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها فراهم می کند.
 متخصصان روابط‌عمومی با برنامه‌ریزی و استفاده از ابزارها، فنون و تکنیک‌های روابط‌عمومی می‌توانند یک تصویر عمومی مثبت (خوشنامی = شهرت+ اعتبار) را برای سازمان‌ها و شرکت‌های خود ایجاد، حفظ، توسعه و مدیریت کنند. 

تمامی حقوق برای موسسه کارگزار روابط‌عمومی محفوظ می‌باشد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت