روابطعمومی
روابطعمومی(PR) به فرآیند مدیریت تعامل و تفاهم میان سازمان و عموم گفته میشود.
روابطعمومی تلاش میکند داستانهایی را به گوش مردم برساند که حس مثبتی نسبت به اهداف، موفقیتها، موقعیت یا محصول خاصی از برند را ایجاد کنند.
کنترل شرایط بحران و خسارتهای واردشده به برند نیز از جمله اهداف روابطعمومیاست.
روابطعمومیشامل طیف وسیعی از فعالیتها میشود، از جمله:
– تولید محتوای رسانهای، مانند اخبار، مقالات، وبلاگها، و پستهای رسانههای اجتماعی
– برگزاری رویدادهای عمومی، مانند کنفرانسها، سخنرانیها، و نمایشگاهها
– تعامل با رسانهها، مانند مصاحبهها و جلسات مطبوعاتی
– مدیریت بحران
روابطعمومی برای سازمانها و افراد در هر اندازهای مفید است. میتواند به سازمانها کمک کند تا:
– آگاهی از برند خود را افزایش دهند
– روابط مثبتی با مشتریان، – سرمایهگذاران، و سایر ذینفعان ایجاد کنند
– از شهرت خود محافظت کنند
روابطعمومییک فرآیند مستمر است که باید به طور مداوم برای پاسخگویی به نیازهای سازمان و مخاطبان آن به روز شود.
مطالب زیر را حتما بخوانید
-
جوایز، مسئولیت اجتماعی شرکتی و جنجال به عنوان آهنربای رسانهای
28 بازدید
-
فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابطعمومی
77 بازدید
-
بحران و ارتباطات بحران با تحول مفهومی و چرخش پارادایمی
47 بازدید
-
نوروز ۱۴۰۳، گامی نو در مسیر تحول روابطعمومی با هوش مصنوعی
101 بازدید
-
پنج نکته از بیستمین کنفرانس بینالمللی روابطعمومی ایران
90 بازدید
-
سال نو، روابطعمومی نو: عزم ملی برای ارتقای جایگاه روابطعمومی در ایران
109 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید