دکتر حسن ربیعی

دکتر حسن ربیعی
پیشران روابط‌عمومی فرهنگی کشور

دکتر حسن ربیعی مولف و مدرس علوم ارتباطات و از اساتید روابط‌عمومی کشور است.

ده سال فعالیت حرفه‌ای در کسوت مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و انجام ده‌ها پروژه تحقیقاتی و پژوهشی با موضوعات:
– توسعه فرهنگی مبتنی بر دانش روابط‌عمومی
– مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها با محوریت روابط‌عمومی
– بررسی نقش روابط‌عمومی در توسعه بنیادهای خیریه بین‌المللی با انجام مطالعات تطبیقی در ۲۸ کشور جهان
– انجام دو مرحله افکارسنجی ملی از میزان شناخت و اعتماد مردم به وقف و اوقاف در ایران
– همکاری در تدوین دانشنامه وقف
– پژوهش پیرامون روابط‌عمومی متاورس

– تالیف چهار جلد کتاب و ده‌ها مقاله علمی و تخصصی در مباحث علوم ارتباطات از جمله فعالیت‌های ایشان در عرصه مطالعات روابط‌عمومی است.

دکتر حسن ربیعی با ابداع و برگزاری هفت دوره همایش ملی و سالانه وقف و رسانه و با بهره‌گیری از ظرفیت تأثیرگذار رسانه‌های جمعی کشور و رسانه‌های اجتماعی باعث توسعه فرهنگ وقف و امور خیریه و افزایش ده برابری موقوفات کشور شد.

نقش تأثیرگذار حسن ربیعی در ارتقای کمی و کیفی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به‌عنوان دبیر مسابقات و رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی در ده دوره برگزاری این رویداد مهم بین‌المللی از اقدامات مهم وی در عرصه روابط‌عمومی فرهنگی کشور است.

دریافت اولین مدال روابط‌عمومی کشور از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۲ و جایزه ملی و دوسالانه دکتر نطقی بنیان‌گذار روابط‌عمومی ایران و چهره سال روابط‌عمومی کشور در سال ۹۵ و همچنین دریافت نشان افتخار مدیریت از همایش چهره‌های ماندگار مدیریت ایران و دریافت ده‌ها تندیس و نشان ویژه از جمله افتخارات دکتر ربیعی در عرصه مدیریت روابط‌عمومی کشور است.

حضور و سخنرانی در سمینار تخصصی روابط‌عمومی فرهنگی کشور مالزی در سال ۱۳۹۴ و بازدید از پیشرفت‌ها و مدل‌های علمی و تکنولوژیک ارتباطی و تبلیغاتی کشورهای آلمان، هلند، بوسنی، ارمنستان، ترکیه، امارات، هندوستان، مالزی و برخی کشورهای افریقایی گوشه‌ای از فعالیت‌های دکتر حسن ربیعی در عرصه بین‌الملل است.

دکتر ربیعی عضو سابق هیئت‌مدیره انجمن متخصصان روابط‌عمومی ایران در حال حاضر به‌عنوان مشاور و دستیار ویژه معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، با بهره‌گیری از مدل کشورهای پیشرو در صنعت گردشگری مانند مالزی و ترکیه، تمرکز خود را بر ایجاد و توسعه گردشگری حلال در کشور عزیزمان ایران قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *